Opravy a šinomontáže - červený žigul

28.5. Litva

* roztavené pouzdro pojistky sahary (“ftulka ochranitela”) + čidlo v chladiči stále sepnuté. Po přemostění pojistky stále větrá. Odpojení čidla a spínání sahary spínačem z kabiny.

1.6. Monino

* výměna rozbitého světla (Sklo pravého dálkového světla vypadlo v Moskvě a následně jsme ho ještě rozjeli)

* výměna čidla spínání sahary

6.6. kdoví kde u bříz v Rusku

* seřízení benzínové pumpy (podložka z kartonu)

12.6. Irkutsk a okolí

* dotažení benzínové pumpy - tekla, později výměna

14.6. za Bajkalem

* nový regulátor napětí, ale stále dobíjí málo

15.6. Ulan-Ude

* nový akumulátor, znatelné zlepšení dobíjení, ale stále to není ono (stará baterka silně topila)

19.6. Vodopády Orchon (Mongolsko)

* čidlo sahary neustálé sepnuté, odpojení čidla a jede se na spínač, večer výměna čidla

* přepalování pojistky sahary, vyčištění komutátoru elektromotoru sahary, dál ok

21.6. Terkhiin Tsagaan lake

* předstih a odtrh

22.6. kdesi u Zavkhanu

* rovnání ochranných lyžin olejové vany

23.6. hory před Tesem

* výměna trysky 1. stupně karburátoru za menší kvůli nadmořské výšce (ze 125 na 120)

1.7. Ulagan

* šínomontáž - oprava protektoru historického zimního protektoru píchlého na PZ kole u Terkhiin Tsagaan lake

4.7. Poblíž Ulaganu

* výměna zadních tlumičů

6.7. před Rubcovskem (Rusko)

* dotažení dílů zavěšení zadní nápravy

* výměna motorového oleje a filtru oleje a vzduchu

9.7. kdesi v Kazachstánu

* Výměna zadních tlumičů, nové už stihly odejít

13.7. Sedm býků (Kyrgyzstán)

* odtrh, vzdálenost elektrod svíček, předstih

18.7. Oš

* šínomontáž - darování Brillantu píchlého u Song-kol lake modrýmu, zjištění šišatosti zbývajícího Brillantu, auto přezuto kompletně na Globaly

22.7. před Chorogem (Tádžikistán)

* zjištění prasklé PP pružiny (přidané namáhání na ohyb díky omotání prvních závitů PP pružiny hadicí kvůli zvýšení světlé výšky); odstranění omotávky na LP kole

* výměna předních tlumičů

* zalepení zrezlého PP dorazu za pomoci epoxidů a špalků dřeva. Od Uralu se postupně hroutil)

26.7. Dušanbe (servis)

* výměna na tři kusy prasklé PP pružiny, silentbloky PP dolního ramena a silentbloku stabilizátoru, dotažení LP ložiska

* totální vybití baterky, prohození baterií s modrým

27.7. u Pendžikentu

* proražená LP pneu - oprava večer opravnou sadou na bezdušáky

* místy vyskakuje 4. při brzdění motorem

30-31.7. Samarkand (Uzbekistán)

* výměna uhlíků alternátoru, vyčištění kontaktů špatného zemnění budícího vynutí.

* seřízení ventilů a dopnutí rozvodů

* výměna palivové trysky zpět na 125 (nižší nadmořská výška)

* oprava zablokovaného teleskopu pull-downu sytiče

6-7.8. Atyrau (Kazachstán)

* dotažení klínového řemene, praská LP pružina, ráno i PZ pružina

8.8. Astrachaň (Rusko)

* výměna LP pružiny a kulových čepů; prasklé poslední závity obou zadních pružin

9.8. neznámá obec v Dagestánu

* výměna zadních pružin, pravá byla na 5 kusů

18.8. Ušguli (Gruzie)

* oprava unikajícího PZ kola soupravou na opravu bezdušáků

20.8. Svaneti 

* rozpojení výfuku o kameny a následné připojení rukama, mnohé šrámy na karoserii

21.8. Batumi

* nákup 2 jetých zimáků - 1 Global zešišatěl

* výměna filtru vzduchu

22.8. u hranic s Gruzii (Turecko)

* výměna vodní pumpy po totální destrukci staré

23.8. za Istanbulem

* dotažení převodky řízení a tisícihranu hřídele volantu

24.8. Thessaloniki (Řecko)

* odtrh, předstih, vzdálenost elektrod svíček, částečné čištění karburátoru

26.8. před Tiranou

* při brzdění motorem vyskakuje dvojka - až do Prahy


Změny v seřízení způsobené nestandardními podmínkami (obě auta)

* menší tryska 1. stupně karburátoru ve větších nadmořských výškách

* seřizovaní volnoběhu a základního předstihu dle nadmořské výšky (standard cca 0°, na Pamíru cca 10°před horní úvratí a v Uzbekistánu na 80 oktanů více jak 20° za horní úvratí...)


Zuzka

Read more posts by this author.